Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Klerkegade som arbejdsplads

I Klerkegade er vi glade for vores kollegaer og værdsætter et tæt samarbejde i hverdagen. Mange af vores ansatte har været her i mange år, og der er blevet fejret en del flotte jubilæer gennem tiden, men vi har også nye kollegaer, der kan bidrage med et nyt syn på vores rutiner og praksis.

Vi er stolte af, at arbejdsfællesskabet og kollegaerne  ofte er højt på listen over grunde til, at mange af vores medarbejdere vælger at blive hos os længe. Derudover vægter vi højt, at alle medarbejdere er en aktiv del af vores udvikling og har mulighed for at komme med ideer og input til nye tiltag. Der er ikke langt fra idé til handling hos os, og vi arbejder med en inddragende ledelse, hvor alle har mulighed for at blive hørt. 

Vi sparrer med og hjælper hinanden og tager hånd om vores fælles ansvar for børnene. Det er meget vigtigt for os, at alle kender hinanden - både kollegaer og børn - da det giver en ro i hverdagen og mulighed for at fokusere på det enkelte barn og dets behov. Vi arbejder ofte i mindre grupper, så der er mulighed for at give ekstra opmærksomhed til børnene og lave aktiviteter på barnets præmisser. 

Nærhed og fællesskab 

Da vi er et mindre hus, er der altid tæt til nærmeste kollega, og vi er glade for den mulighed for samarbejde, fællesskab og nærhed, det giver, at vi altid er tæt på hinanden - også fysisk i huset. Både i vores vuggestueafdeling i Klerkegade og i vores udflytterbørnehave arbejder vi meget sammen og værner om vores pædagogiske mantra om nærværende voksne og et nærværende arbejdsfællesskab, hvor alle kan understøtte barnets udvikling bedst muligt. 

Vi er en social institution, der har et festudvalg, som står for at arrangere sociale aktiviteter, hyggelige arrangementer og andre sjove ting sammen. Vores julefrokost er højdepunktet i den sociale kalender, som vi altid ser frem til. Vi udvikler os også fagligt sammen og har kurser, fagdage og faglige lørdage, hvor vi lærer nyt og diskuterer vores fag. De faglige arrangementer er både interne for os i Klerkegade, men også sammen med resten af vores Klynge IBØ D, som vi er en aktiv del af. Som ny medarbejder i Klerkegade vil du derfor blive en del af et lille, tæt fællesskab, men også have mulighed for at udvikle dig fagligt og lære af resten af klyngen. 

Ny kollega hos os

Vi tager godt hånd om vores nye kollegaer i Klerkegade. Som ny medarbejder bliver du tilknyttet en mentor, som er en af dine tætte kollegaer, der vil være din faste støtte i opstarten og den person, du kan gå til, hvis du har brug for råd og sparring. Derudover vil du i løbet af det første år have løbende statussamtaler med vores pædagogiske leder, Mathias, hvor I snakker om, hvordan det går, og om du er faldet godt til. 

Vi har en rammeaftale for nye ansatte, som er din velkomstfolder, der gennemgår alt det praktiske, du kunne få brug for at vide, samt beskriver vores pædagogiske principper, tilgang til børn og læringsplaner, vores samarbejde og kollegaskab. Du bliver derfor godt klædt på til opstarten og vil altid kunne gå til din mentor, vores ledelse eller en anden kollega, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om noget.